Ce este si cum se foloseste # Hashtag-ul?

0

Hashtag-ul, moda pe retelele sociale. Multe persoane nu inteleg semnificatia acestui semn. Cu toate acestea, hashtag-ul are un rol bine definit si cunoscut de cei care il utilizeaza. In spatiul virtual semnul s-a dovedit a fi esential in comunicarea de pe retelele de socializare.

Utilizarea sa dateaza dintr-un tweet din 2007, si de atunci, mai multe platforme de socializare l-au inclus. Astazi, acesta serveste pentru a organiza publicatiile, este folosit pentru a marca cele mai noi tendine pe internet.

Hashtag-ul este usor de identificat. Atunci cand citesti un anumit articol care are taguri, daca faci un click pe acesta, iti vor aparea toate publicatiile in care a mai fost folosit. De exemplu, in timpul Cupei Mondiale de fotbal din 2014, a fost folosit hashtag-ul #Worldcup. Astfel, cei care doreau sa participe la discutii despre acest eveniment sportiv, ar fi trebui sa utilizeze doar aceasta eticheta in publicatiile lor. De asemenea, hashtag-urile accepta si numere, insa nu trebuie sa existe spatiu intre cuvant si numar: #Brazil2014. Pentru a folosi un hashtag nu trebuie sa utilizati semne de punctuatie iar cuvintele nu trebuie sa aiba spatii intre ele. Majusculele fiecarui cuvant ajuta la claritatea intregului mesaj.

Cand se utilizeaza un hashtag? Simplu. Atunci cand urmeaza un eveniment, asa cum a fost cazul Cupei Mondiale, sau atunci cand vorbesti despre un eveniment care a avut loc, ca de exemplu atentatele de la Paris din noiembrie 2015: #JeSuisParis. Acest tag a fost creat in semn de solidaritate cu victimele tragediei.

De asemenea, o companie sau o publicatie poate avea propriile ei hashtag-uri iar daca tu le utilizezi o vei ajuta sa isi creasca popularitatea. Totodata, tag-urile sunt foarte des intalnite in postarile de pe retelele de socializare pentru a sugera umor.

Twitter-ul este locul de nastere al hashtag-ului. Pe aceasta platforma de socializare tag-ul este folosit in contiunare la fel de mult, poate chiar mai intens. Pe Facebook, hashtag-ul a aparut mai tarziu, in 2013. Chiar si asa, daca apesi pe un hashtag, acesta te va redirectiona catre toate posturile care il includ. Unele dintre cele mai poulare hashtag-uri au fost create pe Instagram. Acesta este cazul si lui #ThrowbackThursday, abreviat #tbt.

Alte platforme care au implementat hashtag-ul sunt: Tumblr, Pinterest sau Google+.

Share.