Miele a inregistrat vanzari in crestere cu 5,9% si a angajat peste 1.000 de oameni in ultimul an

0

Exista doar cateva branduri in lume ce respecta aceeasi viziune, traditii si standarde calitative inalte de mai bine de un secol. Dintre acestea, cu atat mai putine reprezinta afaceri de familie sustenabile sau se bucura de recunoastere la nivel international.

Una singura dintre acestea, insa, este renumita pentru a fi creat si oferit lumii cele mai inovatoare echipamente electrocasnice din istorie. Fondata in 1899, compania Miele a fost de la bun inceput o afacere de familie, apartinand familiilor. Miele si Zinkann – aflate astazi la a patra generatie. Filosofia companiei – “Immer Besser” (“Mereu mai bine”) – se reflecta in toate produsele ei, prin pasiunea investita in dezvoltarea de noi tehnologii pentru a transforma si reinventa experienta in utilizarea echipamentelor electrocasnice.

Astfel, Miele a devenit cel mai mare producator independent de echipamente electrocasnice din lume, cu peste 19.400 de angajati, prezent in 47 de tari prin subsidiarele proprii de vanzari si in 50 de tari prin intermediul distribuitorilor si importatorilor. In anul financiar 2016/2017 a obtinut vanzari in valoare de 3,93 miliarde de euro.

Gama de produse Miele include: aspiratoare, echipamente de intretinere a rufelor; masini de spalat vase, plite, seturi combi, hote de aragaz, cuptoare, cuptoare cu aburi, cuptoare cu microunde,cafetiere, echipamente frigorifice, racitoare de vinuri. In plus, gama Miele Professional (divizia de echipamente comerciale) ofera sisteme de intretinere a rufelor si masini de spalat vase pentru uz profesional, dar si aparatura pentru sterilizarea instrumentelor medicale si de laborator. In 2007, Miele Appliances SRL si-a deschis portile si in Romania, una dintre principalele tari din Europa de Sud-Est care proiecteaza o perspectiva noua asupra afacerilor Miele la nivel global.

Cel mai mare producator de electrocasnice premium a avut vanzari de 3,93 de miliarde de euro in anul financiar 2016-2017. Aceasta cifra indica o crestere anuala de 218 milioane de euro sau, in procente, de 5,9%. Aparatele incorporate si aspiratoarele au avut o contributie peste medie. Momentele de referinta din perioada analizata includ preluarea unei participatii de control la compania specializata in tehnologie medicala Steelco, lansarea Miele Venture Capital GmbH si deschiderea unei noi unitati de business, Smart Home.

In prezent, Miele are la nivel global aproximativ 19.500 de angajati. Pe timpul perioadei analizate, investitiile au totalizat 225 de milioane de euro.

Pentru a treia oara consecutiv, cresterea vanzarilor Miele a fost peste media ultimilor 10 ani. Mai mult, preturile s-au aflat sub presiune continua pe aproape toate categoriile de produse si in pietele relevante. Compania acorda atentie continua asupra calitatii si inovației in ramura sa de activitate, de exemplu prin lansarea unor modele de inalta calitate, cu caracteristici tehnice exclusive, marca Miele. In acelasi timp, modelele din categoriile entry-line au oferit performante mai bune la un pret mai avantajos. In plus, compania este perseverenta in strategia de extindere pe piata globala, atat in online, dar si in offline.

In acest context, bordul de conducere al Miele anticipeaza o crestere semnificativa, atat a cifrei de afaceri, cat si a volumului de unitatii vandute, in următorul an financiar. Cresterile vor fi sustinute si de un portofoliu atractiv de produse, o strategie coerenta in activitatile departamentelor de marketing si vanzari, precum si de un apetit crescut al consumatorilor din Germania, din alte tari europene, cat si din intreaga lume.

Smart Home: o noua directie de business

In categoria aparatelor de uz casnic inteligente, Miele este pionier în domeniu. Noua unitate de business Smart Home a intrat in funcțtune din toamna trecuta, aducand impreuna cercetarea si dezvoltarea, productia si marketingul. Prin noua sa filiala, Miele Venture Capital GmbH, compania sustine si startup-urile promitatoare din industrie. La Miele Smart Home, accentul se pune pe modelul de afaceri, tehnologie si aplicatii in smart home sau Industry 4.0, dar si pe productia inovatoare si tehnologiile de produs. Iar la viitoarea expoziție LivingKitchen, din ianuarie, compania va prezenta versiunea sa culinara extinsa a aplicatiei mobile Miele. In colaborare exclusiva cu platforma Kitchen Stories, vor fi accesibile, pe telefon, peste 1.100 de retete Miele si mai mult de 200 de retete video.

Steelco aparține acum grupului Miele

Unitatea de business Miele Professional, care curpinde tehnologia de spalare, masini de spalat vase comerciale, dar si tehnologia medicala si de laborator, a inregistrat vanzari de 484 de milioane de euro pe parcursul anului financiar trecut. In domeniul tehnologiei medicale, compania si-a imbunatatit semnificativ pozitia pe piata, prin preluarea unei participatii de control la compania italiana Steelco Group, care face acum parte din grupul Miele.

Mai multi angajati in Germania si la nivel international

Pana la data 30 iunie 2017, Miele avea o echipa de 19.465 de angajati la nivel mondial, in crestere cu aproximativ 1.095 de oameni de la an la an. La debutul noului an de training, care va incepe la 1 septembrie, aproximativ 500 de tineri din locatiile din Germania vor incepe activitatea de ucenice intr-una din cele 30 de profesii comerciale sau meserii tehnice. In jur de 120 de tineri vor incepe un curs dublu de studii, care va cuprinde ucenicie si studii universitare. Aceasta optiune este disponibila, pentru moment, in administrarea afacerilor, inginerie electrica, inginerie mecanica, informatica de afaceri si inginerie industriala.

Investitii la nivel inalt in materie de productie si vanzari

In anul analizat, Miele a investit 225 de milioane de euro, cu 41 de milioane de euro mai mult decat anul trecut sau, in procente, cu 23% mai mult. Aproximativ doua treimi din aceste investiti au fost alocate sediilor din Germania, dintre care 60% au fost destinate dezvoltarii de noi aparate si extinderii, conversiei si modernizarii echipamentului de productie. Fonduri semnificative au mers spre modernizarea si extinderea administratiei, vanzarilor si logisticii in Gütersloh. Atentia publicului a fost atrasa, in particular, de constructia centrului de ingrijire a copiilor din Germania, care va urma sa isi inceapa activitatea de la 1 martie 2018. Alte noi showroom-uri au fost deschise de Miele in Bolzano, Hong Kong, Madrid, Paris, Split si Stockholm.

Schimbarea Executive Boardului, de mult anuntata, s-a derulat conform planurilor. La sfarsitul anului 2016, Dr. Eduard Sailer al Miele Group a iesit la pensie, dupa 19 ani ca membru al boardului responsabil cu problemele tehnice. Succesorul lui este Dr. Stefan Breit, care a fost manager la fabrica de productie din Gütersloh. In aceasta tranzitie, meticulos pregatita, Dr. Breit a venit in board inca din aprilie 2016, fiind unul dintre cei sase directori executivi pentru o perioada de interventie. Membrii boardului, fiecare cu drept de vot egal, sunt Olaf Bartsch (Finante/Administratie), Dr. Axel Kniehl (Marketing/Sales), Dr. Markus Miele si Dr. Reinhard Zinkann (Directori Executivi si Co-Proprietari).

Share.