In ultimii ani, piata de electrocasnice a cunoscut o crestere majora. Europa de Est si de Vest, China si, in special India, au fost cele care au condus cresterea pe piata. Pe de alta parte, Brazilia si Rusia au ramas in urma fata de anul trecut, in prima jumatate a acestui an. Pana la sfarsitul anului 2015 se asteapta ca piata globala de electrocasnice sa ajunga la venituri de 163 de miliarde de euro.

Europa de Vest este considerata inca una dintre cele mai importante piete pentru electrocasnice. In primele sase luni ale lui 2015, piata a inregistrat o crestere de 5%. Germania a inregistrat o crestere de 7%, iar Marea Britanie de 6% . In Spania procentul a crescut cu 9% iar in Grecia cu 12%.

In Europa de Est, vanzarea de electrocasnice a devenit mai puternica cu 8% fata de Europa de Vest. Pentru 2015, prevederile se ridica undeva la 15 milioane de aparate vandute. Dezvoltarea economica pozitiva, asociata cu o inflatie scazuta, au creat o fundatie solida in aproape toate tarile din regiune. Cea mai mare crestere de unitati de vanzare s-a remarcat in Ungaria (14%). Guvernul din aceasta tara a emis un program de subventii pentru frigidere si congelatoare. In Polonia si Cehia s-a raportat, de asemenea, o crestere vizibila.

In Rusia vanzarea de aparatura electrocasnica a crescut cu doar 5% in primele sase luni. Se observa o imbunatatire la vanzarile online.

Piata de aparatura de uz casnic din India s-a dezvoltat intr-un mod pozitiv. Clasa mijlocie din India isi permite tot mai mult sa faca astfel de investitii. Din acest motiv, s-a semnalat o crestere dubla la masinile de spalat si la frigidere.

Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere usoara de 6,4% in trimestrul al doilea din 2015, ajungand astfel la valoarea de 449 de milioane de euro, potrivit unui studiu GfK, in timp ce sectorul de smartphone-uri a avut parte de un avans puternic, de 22%.

 

Share.